Te’vil Tefsir farkı…
Kur’anı Kur’anla tefsir et…Ne mi bu…Kur’anı ayetle tefsir et…yani …ayeti ayetle tefsir et…ayeti esma ile tefsir et…ayeti bütün ile tefsir et…tüm ile cüz’ü tefsir et…
Te’vil Tefsir farkı…
Kur’anı İsrailiyat ile tefsir ettiler…
Te’vil Tefsir farkı…
Hadis tefsirdir…icma kıyas ilhama dayanan her öğreti de tefsirdir…esma penceresinden bakıştır hadis…İlham öğretileri de esma penceresinden bakıştır…müsbet ilim de…tümden gelim tüme varım gibimetotlarla deneyle tecrübeyle iştişareyle elde edilen öğretiler de evrenselleşmişse örf ve adet ötesi ekmellikteyse esma penceresinden bakıştır…yani ekmeldir ekmel öğretidir yani tefsirdir…evrensel kıymetteki öğreti tefsirdir…Tefsir sadece tefsir kitaplarında aranmamalı…
Te’vil Tefsir farkı…
Peygamber kıssaları ile tarihi bilgiler ışığında evrensel kurallara öğretilere çözümlere uzmanlığa erişmeli o kıssalarla ekmel öğretilere evrensel ilkelere çözümlere erişmeliyiz…
Te’vil Tefsir farkı…
Ayet ipek giy demiş hadis sadece kadınlar giysin demiş işte hadis ayet çelişmiş sanma…adl sıfatının gereği hadis de belirtilmiştir…recm et demiş hadis ayet yüz deynek demiş işte tezat deme…yine toplumda zina cezasına çığır açanın cezası recm olmalı suç eşit de olsa ceza farklı olmalı şartlar eşit değil…çok yakınıyla zina eden recm edilmeli suç eşit olsa da ceza eşit olmamalı der adl sıfatı çünkü şartlar farklı suç aynı da olsa…
Te’vil Tefsir farkı…
Tefsir çalış ey mealci…
Te’vil Tefsir farkı…
Kur’anın anlaşılır olması için egocu akıldan secdeli akla tevbe et…tevbesize örtülüdür Kur’an…Temiz şeyler ye temizlen kinden yiyecekten cahillikten her kirden temizlen temizlenene örtmez Kur’an kendini…Kirliye kalbi m.ühürlüye örter Kur’an kendini…(29/51) …(Nisa/87)
Te’vil Tefsir farkı…
Kur’an Allah kelamıdır Allah için anlamaya mecbursun tefsire mecbursun… Rasulün sözüdür Arabça kelamullahı taşıyacak kadar ekmelliğe ulaşmıştı efendimiz zamanında şiirlerle ekmelleşti arab dili…Kur’an için ekmelleşti…arab dili Allah kelamı değil sadece elçinin dilidir Kelam sıfatı ise harften heceden münezzehtir…(Hakka/ 38-39-40)dil ilmi tefsirde yanıltıcı da olabilir…
Te’vil Tefsir farkı…
Kur’anın kaynağı Allah …esmasını bilmeyen tefsiri örter…(Necm/3-4)-(Enbiya/45) (Şura/52)evet sağırlıktan temizlen işte ayet…” Ama sağırlar uyarıldıkları vakit çağrıyı işitmezler.” duymak istiyorsan Kur’anı egodan sağırlıktan körlükten eksiklikten temizlen esma ile hallen eylemlen duygulan fikirlen inançlan önce…
Te’vil Tefsir farkı…
Akaid kelam da tefsirdir çünkü tefsir beşer sözüdür…beşerin aynasında ki görüntüsüdür vahyin…
Te’vil Tefsir farkı…
Evet….Kur’an ekmel derece de tefsire erişmeyecektir dünyada ahirette de tefsirine erişeceğiz…Payımız artacak tefsirden ..Tefsirimiz bir güneşin bir avuç suda ki görüntüsüdür…insan sınırlı çünkü…evet…Alemlerin Rabbinin sözünü açıklamak, Alemlerin Rabbinin işi ve esmasıyla hallenen eylemlenen duygulanan fikirlenen inançlananların işi… Rasul Alemlerin Rabbi değil ama en ekmel kıvamda esmasıyla hallenmiş duygulanmış fikirlenmiş eylemlenmiş en temiz duygulu egosunu şeytanını yenmiş biri hadis en ekmelidir tefsirin…ama hadislere güvenme…münafıklar o toplumda çok aktif rol oynadılar..Kerbelada hz Hüseyin şehid edildi o toplumun rivayetlerine de temkinle sokul…
Te’vil Tefsir farkı…
Müşrik değilsen Kur’an sana tefsirdir …meal bile yeterlidir sana …ama tefsir için de emek EDİLMELİ…ve edilmiş tarih boyu…egolu bozguncudur te’villerle vahyi bozmuş tarih boyu…evet…Kur’an mü’minler içindir müşrik egolu onu anlamakta eksik kalır..İşte ayet… “Bu, insanlara bir Beyanat/açıklama, korunup sakınanlara da bir öğüt ve kılavuzdur.(Al-i İmrân/138 )
Ve işte ayetler…”Elif, Lâm, Râ. Hakîm ve Habîr olandan bir kitaptır ki bu, ayetleri önce muhkem kılınmış, sonra ayrıntılı/açıklanmış hale getirilmiştir.”(Hûd,/1 )”Ki başkasına değil, yalnız Allah’a kulluk edesiniz! Kuşkusuz, ben size O’ndan gelen bir uyarıcı ve müjdeciyim.”(Hûd/ 2 )
“Her ümmetin kendi içinden üzerlerine bir şahit göndereceğimiz, seni de onların üzerine bir şahit olarak getireceğimiz günü düşün. Sana bu kitabı; her şey için bir açıklama, doğru yolu gösteren bir rehber, bir rahmet ve MÜSLÜMANLAR İÇİN bir müjde olarak indirdik.”(Nahl89 )
Allaha hasreti olmayana vahiy müjde değildir…Kur’an ve Kur’anın emirlerini yük sayar o…namaz zekat yüktür ona…rahmet algısı farklıdır onun…o sömürür zekat mı verirhiç…işte ayet..” Yemin olsun ki, resullerin kıssalarında, aklını ve gönlünü çalıştıranlar için bir ibret vardır. Bu Kur’an, uydurulacak bir hadis değildir; aksine o, önündekini tasdikleyici, her şeyi ayrıntılı/beyanat, tafsilat kılıcıdır. İnanan bir topluluk için de bir kılavuz ve bir rahmettir.”(Yûsuf/111 )
Kur’an’daki bu tafsilatı görebilmek için mümin olmak gerekir. Aksi halde görülemez. Eğer herhangi biri ‘ben Kur’an’da –namaz, hac, oruç, zekat vb konularda- yeterince tafsilat göremiyorum’ diyorsa;evet iman edememiştir…hasreti yoktur Allaha…
Evet…Ya Kur’an’ı okumamıştır…Ya da mü’min değildir.
‘Ey iman edenler! İMAN EDİN……(Nisa/136)
Evet…tefsir tartışmaları bitmeyecektir…deniz dalgalandıkça arınır…mezhebler hep tartışılacaktır…ve cüz’i iradesiyle evrensel olanı arayacaktır insanlık işte ayet…Tartışılsın…öfkelenme niyet egoya hadimlik değilse…” Yemin olsun, biz, bu Kur’an’da, insanlar için her türlü örneği değişik ifadelerle gözler önüne koyduk. İnsan ise varlığın, tartışmaya en çok tutkun olanıdır.”(Kehf, 54)
Te’vil Tefsir farkı…
Ortak noktadır tefsir…tartışılmadan bulunamaz…tartışmalar kafa karıştırsa da kötü niyet taşımıyorsa sevelim…Ortak noktalara erelim tefsire erelim metotlar belli…tecrübe edilmiş tefsir metotları belli…
Evet…Postacı mektubunun içini bilmez, lakin müminlerin Rasülü kuranın içini bilir. peygamberi postacı sanma
Evet sünnet de bir tefsirdir…evliya hayatları da sahabe hayatları da tefsirdir…evet…Postacı o mektubun içindekini yol edinmez. Lakin müminlerin Rasülü kuranın içindeki yolu yol edinir.
Vahiy pak soydan gelene indirildi…o toplumun pak olmayanları hadislerle vahyi bozdu…evet vahyi Allaha pak soyluya emanet etti…Postacı ibrahimin soyundan olmaz. Lakin muminlerin rasülü ibrahimin soyundandır.
Peygamberin toplumunda bozguncu ve ölüler de vardı değilse şu ayet hikmetsiz olurdu …Her nuzül hikmetlidir oysa…ölüler bozguncular vardı ve var olacaklar her asırda ve her toplumda onları tersirle susturun…evrenselle susturun…tecrübe ürünleriyle susturun…ekmel ilimle eksik ilimlileri susturun batıl-hak kavgası yapın yani…
İşte ayet..”Sen ölülere dinletemezsin. Çağrını, sırtlarını döndükleri zaman , sağırlara da dinletemezsin”…(Rum /52)
Evet…Dindeki bölünme ve parçalanmanın tek nedeni, insanların vahiyden uzaklaşıp rivayetlere itibar etmesi…egocuları saf dışı bırakmalı toplum…tefsiri aramalı evrenseli ekmel ilmi aramalı…
Evet…Vahiy iki türlüdür. Birincisi “vahy-i metluv” yani Kuran’da yer alan ve inananlara okunan vahiydir. İkinci tip vahiy ise “vahy-i gayri metluv”dur ki bu tip vahiy Kuran’da yer almaz. Bu ikinci tip vahyi, gelenek ve hadis kitaplarında bulabiliriz.…
Evet…bize Rasulullahın sözü diye yutturulan literatür Ona isnat edilen sözlerden oluşmakta. yani Rasullahın istismarı söz konusu.
Evet…Altın,’dan sonra Gümüş, platin, elması,da haram kıldılar…en sonunda insanları kırık ayakla gezdirecekler platini de haram kıldılar..hayret bu bilgileri nerden alıyorlar isminin önünde prof olanlar.
Te’vil Tefsir farkı…ne mi
Evet Te’vil Tefsir farkı…ego ve secdeli ego farkındandır…şeytan ve hz Ademle başladı, bu fark kıyamete kadar devam edecek ama ahirette tefsire erişeceğiz…