Tevhid inancı neleri gerektirir…
Tevhide hadimliği gerektirir…eylemlerimizle hallerimizle fikirlerimizle duygularımızla…
Tevhide inançlı iki zıt şeyi sevemez…dünya ahirete zıt olmamalı…biri cife biri nur olmamalı…cemalüllaha ayna olmalı ikisi de…dünyanın kadını …zıt olmamalı…cennetin hurisi ile,Dünyanın nimetleri zıt olmamalı cennetin nimetleriyle…zıtlar olmamalı tevhid inançlıda…
Tembellik hali hiç yakışmaz hırssızlık hiç yakışmaz tevhid inançlıya…hırssız sabırsızdır…şükür nimete yapılır nimet tektir cemalüllah…İki zıt nimet olmaz…mesela ne dünya kadını ne huri cemalüllaha zıt değildir zıtsa ikisi de puttur…yani masivadır…
İlahi dine göre cennet kapılarının anahtarı Tevhid inancıdır…vahded-il vucud inancıdır…Allahtan gayrı her şey aynadır…ayna gaflettin düşmanıdır gaflet cehennem eder dünyyı da ahireti de…Gafil olana dünya nimet değil cifedir…Müşrik de gafil demektir cahil de gafil demektir…akletmeyen de tefekkür etmeyen de…Başka vücut yok…de…kıymetsiz de ödül değil de…onlara kıymet vermek putculuktur de masiva puttur de…işte bu algıları gerektirir tevhid inancı… tevhid inancı daha neleri mi gerektirir…”Allah’ın hiç bir ortağı yok..”Kıymeti yok de Allahtan gayrının onlar sadece ayna olursa ayna olmak kadar değeri var…ve vasıta olurlarsa vasıtaolmak gibi bir kıymeti var…ilahlık gibi bir kıymet elde edemezler onlar…de.
Tevhid inancına aklederek ulaş ayetleri aynaları oku…İşte hadis-i şerif…:İman yetmiş (veya altmış) kadar daldan ibarettir. Bunların en yükseği lâ ilâhe illallah demek, en aşağısı da insana zarar veren şeyleri yoldan kaldırmaktır. Utanmak da imanın dallarından biridir.” (Buhari, İman 3; Müslim, iman 58)
Yobazın ve bozuk ruhbanın vahdet-i vücud inancının doğrusunu algılamasına şehadetin yani kelime-i tevhidin doğrusunu algılamasına ihtiyacı var …Kilise taht ve yer yüzü yönetimini nefis için istiyor…kibir için istiyor…havra ırklarını üstünlemek için istiyor…şirk bu…masiva Allahtan bağımsız değil ve Allaha ayna olunca kıymetlidir…taht ve idarecilik Allaha ayna olduğu ölçüde kıymetlidir…yani vasıta olduğu ölçüde yani esmaya hadim olduğu ölçüde…Akıl vasıta ise ilahi din aklı kovmaz…ama yobaz aklı kovar…aklı temizle …vasıtayı temizle…tek Allaha yönelt…masivaya yönlendirme…İmanlı akıl secdeli taht güzeldir…ama bozuk ruhban bunu anlamıyor…
Evet…Allah esmanın sahibidir…Doğaya inanıyorum diyen doğa dediğin esmanın sahibi mi…esmanın sahibi olmayan eksiktir ve bu varlıkta sadece memurdur…iradesini işletemez…Varlığını hissettiremez…acizdir..akılsızdır…ilimsizdir…iradesizdir hikmetsizdir ama hikmetsiz bir olay hiç vuku bulmamıştır…bu varlıkta…bu doğada öyleyse bu doğa sadece ayna…yani memur…yani vasıta yani esbab yani kara tahta…beyaz yazı görülsün diye kara ve kusurlu ve acizlik verilmiş doğaya acizlik verilmiş lat gibi aciz…ama güçlü sanmışsın…Tek Allah yaratan, yöneten, eğiten, sahip olan, öldüren, dirilten, yaşatan, rızık veren, duaları kabul eden, helal ve haram koyan, sadece kendisine ibadet edilen, evreni sevk ve idare eden, fayda ve zarar verme gücüne sahip olan bir varlık…diğerleri aciz ve yok hükmünde ve kusurlu
Allah’ı, şanına yakışır isim ve sıfatlarıyla bil…o sıfatlar tek Allahta var doğada yok…masivada yok…aynalık onların memurluğu…
İşte ayet…aklını vasıta edersen akıl da bu gerçeğe erişir…“Sizin ilahınız bir tek İlah’tır” (Bakara/163)
Ve bir ayet daha…: “De ki: O Allah bir tektir” (İhlas/1)
Ve işte ayet…RABLIKTA da ortağı yok ama memurları var…esbablar var…ama ilahlıkta memurları da yok…esbablar da yok…bu farkı da anla…ortaklık ne ilahlıkta ne de rablıkta yok…memurluk görevi vermiş rablıkta yyarattıkalrına ve onlara da biz kutsallık veriyoruz…mesela kadir gecesi zamanların en kutsalı…Beytullah mekanların en kutsalı…Peygamberler evliyalara şefaat vermiş insanların en kutsalı…Rablıkta da ortağı yok ama memurları var…şefaat için memuru var anne doğuruyor…kutsal çünkü RABLIKLA ilgili bir görevi var…Ortaktır sanma…doğa ortak değil sadece memur..masiva Rablıkta bile ortak değil ama görevli ve kutsal yani masivaya düşman olma…Kutsal olmayışına memur olmayışına vesile vasıta esbab olmayışına düşman ol…masiva kötü değil…mesela ateş kötü değil ama ormanı yakmak kötü…ateşe kutsal işler yaptırısan kutsal olur…masiva kutsal işlerde kullanılınca kutsal olur…Peygamber de masivadır ama kutsaldır…Görevidir onu kutsal yapan yani masiva görevlidir esbabdır…kutsal yapan görevidir işidir halidir eylemidir fikridir…inancıdır…Şffaat verilmedi peygambere dersen kutsal değil kıymetli değil Allaha hadim değil esmaya hadim değil demiş olursun…Masiva memurdur ilahlaştırdın müşriksin diyene aldırma…Rablıkta masivayı Allah görevlendirir…yani esbabtandır masiva…Peygambere sevgiyi ilah sevgisi say…peygambere itaati Allaha itaat say…ilahlaştırma değil bu memurluk vermedir bu…ve memurluk verdi Allah şeytana da peygambere de birine verilen kutsal görevler diğerine adi görevler zıt görevler verdi…taksimatı böyle ve hikmetlidir bu taksimat çünkü şeytan kibirli…Hz Adem secdeli…
“ulûhiyette tevhîd” çok elzem…Uluhiyette memur kullanmadı yardımcı kullanmadı Allah…esbab da kullanmadı…ama rablığında memer kullandı bilinmek için ayna kıldı varlığı Allahı müşahade eder kamil akıl bu varlıkta…imanlı akıl tefekkürle düşünmekle temaşadadır…her düşünme felsefe değil…Allahtan uzaklaştıran düşünmeye felsefe denilmiş ama Allahı zikirdir düşünmek kamil aklın inkarı yenmiş arınmış aklın düşünmesi zikirdir…”Aşk bize imam oldu namaz daim oldu…”demedi mi Yunus Emre…aşklı akıl secdeli akıl kamil akıldır ve düşünmesi zikirdir felsefe sanma…Felsefeyle tefekkürün farkı işte bu ikisi de aklın halerinden…
İlahlığında hiç bir şeyi ortak kılmadı Allah demiştim…işte ayet…:”Ve Allah’ı bırakırlar da kendilerine ne bir zarar edebilecek, ne bir fayda verebilecek şeylere taparlar ve bunlar derler, Allah katında şefaatçilerimiz bizim. De ki: Allah’a, göklerde ve yeryüzünde bilmediği birşeyi mi haber vermedesiniz? O, müşriklerin şirk koştukları şeylerden tamamıyla münezzehtir ve çok yücedir.”(Yusuf/18)
Ruhbanlıkla kulluğun farkını da belirteyim…Felsefeyle tefekkürün farkı ne biri Allaha yaklaştırı biri uzaklaştırır…çünkü birinde Allahı inkar var Rıza içinlik yok…Ruhbanlıkta rıza içinlik yok aynı halli iki kişinamazdaki iki kişi eşit değil biri dünya için namaz kılar diğeri Allah için biri ruhban diğeri kul…Ruhbanlıkla kulluğun farkı işte bu…Hastalığı fakirliği sevenler hz Eyyub musunuz…cihadı olmayanın fakirlik ve hastalık sevgisi asker kaçaklığıdır…hz Eyyubluk çok farklıdır…Sabır çok farklı hal…cihaddan kaçanda sabır arama…cesaret de yok…
Evet…Tevhid ilmini bil…güzel akaid ilk görevin…, yüce Allah’ı, şanına yakışır isim ve sıfatlarıyla bil …işte ayet…“Bil ki, Allah’tan başka ilah yoktur. Kendi günahın için, erkek kadın müminler için Allah’tan af dile.” (Muhammed/19)