Temiz nefsin halleri… Rıza hali…
Nefsin mertebeleri var… Vahiy aklı uyarır marifetle ve akıl duyguları ıslah eder
Kör akıldan kötü duygulardan temizle nefsi… Şeytan kibirden temizleyecek marifetten mahrumdu. Üstünlüğün secdede olduğu bilgisinden mahrumdu. Ateş maddi güç bende, fiziken üstünüm dedi… Fiziken şeytanı üstün kılan manada Adem’i üstün kılmış, bilemedi şeytan.
Nefis temizlikte “A-Z”yedir. Akıl da marifette “A-Z” yedir…
Günah işlediğinde hemen tevbe et… Yani acele et… Açı uzadıkça cezan cehennem ödülün cennet olur… Çığ gibi zamanla büyür cezan veya ödülün çünkü. Hz Adem ilk ceza da dönüş yaptı… Zararın aşında dönen kazançlıdır yani çünkü zarar ve kar zamanla katlanır çığ misali…
Nefsin mertebeleri var. Nefis kirli vicdan manasınadır… “Nefsinin öğretmeni vicdanının öğrencisi ol” dedi Platon. Nefsinin yani kötü duygularının öğretmeni ol… Kibirli akıl şeytanı yanılttı… Kibre esir akıl der ki şeytana sen ateştensin sen üstünsün. Oysa üstünlük secdede… Fiziki üstünlük yeterli değil… Kulluk için var edildik çünkü. Secdeliyi imam et der kibre yenilmez vicdan çünkü Vicdan da “A-Z”yedir ve kötü duyguları ıslah eder akıl marifetle “A-Z” yedir payımıza emanet edilen marifet de şeytana az marifet emanet tti Allah… Sebeb ve sahib Allah çünkü…. Şeytandan beklediği kullukta az adl esmsı gereği marifeti de az verdi ama cehennemde eksik marifeti tamamlayacaktır… Sebeb o sahib o… Ölçüyü kaderi koyan o… Cehnnem ceza yeri değil sadece hem marifet verilecek hem bakilik verilecek ebedi kalınılacak cehenemde çünkü BAKİLİK verilecek… cehennemin de kazandırdıkları var artıları da var yani… Hayanlar topra olacak.marifet de acının emeğin ödülü… Mü’min o acıyı o bedeli dünada ödüyor… Canını bütün emanetleri emanetn sahibine veriyor dünya cehnnem mü’mine denilmiş bu mantıkla bakılınca…
Evet…Vicdana kibre esir akıl secde etmeli… Ademe şeytan… İyiliğe kötülük, gündüze gece. Secde bağı olmalı zıtlar arasında. Zekat adil bir bağdır
Zekat adil bir bağdır… Emanetçisin der zengine vicdanı, zekat ver fakire… Kibir yani nefis, kibirleşmiş akıl. Emanetçiliğini zengine unutturur. Fakire zekat vermek şöyle dursun alayla bakar çünkü emanetçi olduğunu unutturur kibir nefis yani, kötü duygu yani, kendini sahib sanması bu marifetsizlik sebeb. İyi duygu temiz nefsin halidir… Temiz nefis marifetli aklın eseridr ancak… Marifet öğretmeni oldu Hz Musa’ya Hızır… Ve şeriati savunmanın marifete asilik olduğunu öğretti Hızır Hz Musa:ya… Kaderi külli iradeyi bilmeyenler savunur şeriati ancak..marifettir ilahi ölçü…
Şeriat yüzünden Hz Musa hızırla kavga edecekti… Sadece marifet birleştirir yaradılanı.şeytana cehennemde tevbe edecek değilse BAKİ bir mekanda işi ne… Hayvanlar o mekana layık görülmüyor bile… Çünkü tevbelilerin hakkıdır marifet…
Adem zelleyi işler işlemez cehenem değil ama ceza başladı.Tevbe etti ama hemen cennete döndürülmedi çünkü “A-Z”yedir ceza
Temiz nefis tevbeyi seçer… Temiz nefis zekatı seçer… Vicdan bu. Şeytan Âdem hasetliği seçti… Irkçı diğer ırka düşmanlığı seçti… Siyahinin dilekçe verme hakkı mı vardı neden alay ediyorsun renginden dolayı der, vicdan marifetli vicdan “A-Z”yedir vicdanında payı vicdandan… Sahib Allah sebeb Allah ölçü Allah yani esması bu varlıkta de. Onun sahibliğinden de sebebliğinden de ölçüsünden de RAZI ol…
“Rızasını kazanarak, razı olarak Rabb’ine dön”(Fecr/28)