Mezhep kavgası haramdır. Ehl-i sünneti eleştirenler haramla meşgulsünüz… Tebliğ edin ve hareket noktanız esma olsun sonra Kur’an… Çünkü önce tek kur’an yorumu oluşsun sonra hadisler o yoruma uyumlu seçilsin…
Şia bir çok hadisi seçti, bir çoğunu attı… Ehl-i sünnet… Kütübü sitteyi seçti… Tefsirde birlik henuz sağlanamadı… Ve sağlanmayacak da, tarihde mezhepler i ırkı için kullandılar ve kavga ettiler… Mezhep için kavga haramdır… “Allahu a’lem…” de tebliği bu… Bir mezhep seç ama mezhep kavgası yapma… “Allahu a’lem…” De… Hangi mezhep rızaya uyumlu belli değil de. “Kur’an İslamı… İndirilen din uydurulan din…” Deme kavga haram… Bir mezhebi bir meşrebi seç ve tebliğe koş… Görevin kavga sanma… Görevin tebliği… Farz olan tebliğ…
Orta Asya şemanizminde “Kardeş katli…” Vardı ve Osmanlı “Kardeş katlini..” Birlik için tek çözüm saydı… Kur’ana aykırı diyenler var ama Hakim ismi hikmetli seçimi ters bulmaz… Esmayı hareket noktası seçmedikçe Kur’an anlayışımızda yakınlaşmalar sağlanamayacaktır…
“Çocuk şehzadeler henüz 1,2,3 yaşlarında boğularak öldürülmüş bunlar hangi hıyanetin içine girdi o yaşta?” diye eleştirenler var Osmanlının bu çözümünü… Her çözümün en üstünü vardır elbette… Ve Allahın en hoşuna gideni aramalıyız ama kanatimize göre bu Osmanlı çözümü güzel bir çözüm… Ama Allahu a2lem diyelim… Kur’ana uymaz diyenlerin görüşlerinin de kesinliği yok… Allahın affı da umulur… Kur’anın tek tefsiri başarılmadığına göre” Kur’an adına konuşanlar “kavgacıdırlar yaptıkları haramdır… Tebliğ çok farklı şey… Yani İnzar görevi çok farklı bir şey…
Kimse acele etmesin…. Kur’an tek tefsire kavuşacak din günün de… İşte ayet…” İnsanlar (amelleriyle) eşleştirilip (buna göre) şekillendirildiğinde;” (Tekvir/7)
Kimse acele etmesin… “Diri diri gömülen kıza hangi suçundan dolayı öldürüldüğü sorulduğunda;” (Tekvir/8-9) bu ayet de tek tefsire erişecek…
Bu iki ayetle ilgili işte bir “tefsir…” (g) Nefislerin amelleriyle birleştirilip şekillendirilmesi. Bu âyetle ilgili yorumlar şöyledir: 1. Ölüm anında bedenden ayrılmış olan ruhların kıyamet koptuktan sonra yeniden dirilirken bedenle birleşmesi. Bu olay insanlar öldükten sonra ruhlarının yok olmadığını ve yeniden dirilme anında bedenleriyle birleştiğini gösterir. 2. Kıyamet gününde insanların benzerleriyle, yani müminlerin müminlerle, kâfirlerin de kâfirlerle bir araya getirilmesi (İbn Âşûr, XXX, 144). 3. Müminlerin nefislerinin hurilerle, kâfirlerinkinin de şeytanlarla bir araya getirilmesi. 4. Kişinin dünya hayatında beraber bulunduğu inanç ve zihniyet önderleriyle bir araya getirilmesi. 5. Kişinin aynı inanç ve ahlâkı, paylaştığı insanlarla bir araya getirilmesi. 6. Azgınların kendilerini azdıranlarla, itaatkârların da kendilerini itaate davet eden peygamberler ve müminlerle bir araya getirilmesi. 7. Nefislerin amelleriyle bir araya getirilmesi (Şevkânî, V, 450-451). Bize göre burada, her insanın (nefsin) dünya hayatında yapıp ettiklerini temsil eden veya bunlarla oluşmuş bir şekle girmesi kastedilmiştir. Nitekim insanların yeniden diriltilirken günah-sevap çeşidine göre şekiller alacaklarını ifade eden birçok hadis vardır. (bk. Muhammed b. Abdullah el-Hatîb et-Tebrizî, III, 1533-1535).
(h) Diri diri toprağa gömülen kıza hangi suçundan dolayı öldürüldüğünün sorulması. Câhiliye döneminde–nâdir de görülse–bazı Araplar kız çocukları yüzünden utanç duydukları (bk. Nahl 16/58-59), bazıları da onları büyütüp beslemede sıkıntı çekmekten endişe ettikleri için (bk. En‘âm 6/151; İsrâ 17/31) onları diri diri toprağa gömerlerdi. İşte âhirette sorgulama başladığında bu katiller öldürdükleri kızlarıyla birlikte mahkemeye getirilecek ve hesaba çekileceklerdir.
(ı) Defterlerin ortaya serilmesi. İnsanlar öldüklerinde hesap gününde açılmak üzere amel defterleri kapanır. Hesap gününde bu defterler ortaya konduğunda herkes, dünyada iken hayır veya şer adına ne işlemişse kendi amel defterinde yazılmış olduğunu görür ve yaptıklarını hatırlar. Hesabı görüldükten sonra artık hakkında amellerine göre işlem yapılır (amel defterleri hakkında bk. Hâkka 69/19-28; ayrıca krş. İsrâ 17/13-14; Kehf 18/49). Kaynak Kur’an Yolu Tefsiri Cilt:5 Sayfa: 561-564 Ağzı olan konuşuyor… Acele etmeyin… Din günü herkesin ameli en doğru ölçülecek ve değerlendirilecek… Dünyada bunu beklemeyin… Adam Osmanlıyı suçlar… Tarikatliyi suçlar… Suçlasın aldırış etme ve kavga etme… Dinde zorlama yapma tebliğini yap geç. Yani, Mürşidi ilahlaştırdınız diyene “biz hululcü değiliz de… Ve Mürşide bağlanma Allah’a ulaşma sanatını öğrenmek içindir, Allah ve Resulü ne biattir. Keza lidere biat keza Allah ve Resulü ne biattir….”de geç. Yani… Parayı ilahlaştırdınız diyene… “Biz parayı makamı ve sahip olduklarımızı vasıta ediyoruz… i” de geç… “Parayı Allah yolunda kazanıp Allah yolunda harcamak ta bir ibadettir…” de geç. Yani…Niyeti unutturanlardan etkilenme… Tebliğini yap ve kavgayı seçme… Zorlamayı da seçme… “Ameller niyete göredir” de “Allah kalplere bakar” de…. Niyet bilmeden insanı yargılarsak. Sui zan yaparız…” de geç git… Farz olanı yapmış olursun ve kavgadan yani haram olandan kaçmış olursun… Yani etkilenme ve zorlama ve kavga da etme “Osmanlı kardeş katili…” Diyenle… Tebliğ yap ama bu farz.farz olan kadar konuş. Nefsinin esiri de olma öfkelenme… Mehmet Akif şöyle der. “Biri ecdadıma saldırdı mı, hatta boğarım!../-Boğamazsın ki!/-Hiç olmazsa yanımdan kovarım.” “Ecdad ümmetin menfaati için yaptı ne yaptıysa… Osmanlı yıkıldı ümmet ipi kopmuş tesbih gibi oldu gücü yok…
Küreselcilerin amaçlarına hizmetliler ve … Bir çok örgüt bebek öldürüyor işte zamanımızda… “Kardeş katli” mi, terör mü?.. Seçimini doğru yaptı Osmanlı… “Ümmetin terörden ne çektiğine bak ve eleştirme “Kardeş katlini…”
“Emevi kurulurken yani dört halifeden sonra yaşananları mı seçseydi “Kardeş katlini” seçti Osmanlı ve ene hven seçim de bu dünyada bu… Başka dünyada belki başka ehven ameller seçmek mümkündür… “Gaffarım diyor Allah… Neden Osmanlıyı affetmesin senin fetvanla mı mahkeme edecek kullarını yüce Allah Allahı senin fetvaların bağlamaz… O haktır… Tek o haktır… Senin fetvaların hak mı sanki… Tartışılmaz doğru sadece Allahın katında…” “Ecdad diktatörlük uğruna hiçbir şey yapmadı… Kardeş katlini… De diktatörlük uğruna değil ila-i kelimetullah aşkıyla yaptı… Gündemde olan bir konu Ayasofya… Ayasofyayı da aynı aşkla camiye çevirdi ecdad…” Ayasofyanın gerçek sahibi ALLAH… Allah’a secde için kullanılsın…” diye biliyor muyuz o ecdadın aşkı ile aşkımız korkumuz amacımız ülkümüz aynı mı?..” “Bir padişah kardeşini katletmezse ona karşı ayaklanıyordu ve on binlerce insan ölüyordu…” De “Osmanlı’da abisine isyan etmeyen Şehzade sadece bir tane var gerisi hepsi isyan etmiş…” de “Kafes hapsini de çözüm olarak denedi Osmanlı… Ve işin bir yönü daha var… Bari,
Cahit Yetgin den 4 de kürtajcı bir insan toplumu Osmanlıyı eleştirmesin…” Osmanlı’da bir padişah tahta çıktığı zaman halk sarayın etrafında toplanıp kardeşlerini öldür. Diyordu çünkü biliyordu ki kardeşini öldürmezse kardeşi ayaklanacak ve kendi kocası çocuğu bu savaşta heder olacaktı….” De zamanımızda “Canlı bombayı” gören polis öldürmesin mi?.. De “Canlı bomba ve süsü veren öldürülür, toplumun menfaati bunda çünkü… Cahiliye Arabının içinde “kız çocuklarını toplum menfaati için öldüren varsa…” Zaten o da kurtulacak…
Cemaat ve tarikat kavgası yapma haramdır bu… Tarikati seç cemaati seç ama kimseyi zorlama… Tebliğcisi ol tarikatinin cemaatinin… Kavga haram nefsine uymaktır dinde zorlama… Tebliğ et… Usulü belli tebliğin ve zorlamanın… Peygamberimize rüşvet ve taviz olarak “Mekkenin kızlarını… “Verecekleridi. Dinde zorlamayı müşrik olanlar yapar…
Bahar Ne Güzel Ne Güzel
Ağaçlar gördüm ağaçlar
Toprağa yazılmış yazılar
Otluyor çayırda
Tombul tombul kuzular
Çiçekler açmış çiçekler…
Bahar ne güzel ne güzel
Dereler sessiz akar
Uyutur toprağı toprağı
Yeşillenmiş ağacın yaprağı
Ressam resmini çizmiş
Güzelleştirmiş ormanı bağı…
Geceyi süsler yıldızlar
Salıncakta kızlar
Süt ile beslenir yazlar
Yosun tutan taşları
Yuva yapan kuşları
Bir düşünen var bir düşünen
Çok güzeldir işleri
Şu güneşe bak şu güneşe
Gülümseyen bebek gibi
Rüzğar esiyor
Okşuyor melek gibi
Yolcu buldu patika yollar
Aşkta birleşmiş dallar
Hu diyor diller
Mahşeri gördüm mahşeri
Bir bir diriliyor güller