Rıdvan Hoca’nın “Ben gavur bayrağı altında cuma namazı kıldırmam.” çıkışı …tarihte de esma arasında denge sağlamakta hatalar yapıldığının bir işaretidir…
Bu çıkışta hürriyet, izzet, şeref ve namusu koruma amacı var…hangisi öncelikli cuma namazı mı namus bekçiliği mi…
İslam fıkhında ölmeyecek kadar domuz eti yenilir cevazı var…İki esma arasında seçime şartlar bazan bizi zorlar… Osmanlı sömürüyü yok etmek için riba aldı yani sömürüldü…değer miydi…ehven-i şer miydi…evet…esmaya hadimlik için şartlar çok zorlamışsa riba alınmalı…mesela aşı üretmek için riba alınmalı…aşı şafi sıfatına hadimliktir…Ben şafi ismine hadim olmam bu şartlarda diyen ruhban olur eksik ilimlilerden olur eksik ilimliliktir şeytanlık…
Evet…Şeytan tevbe etmem dedi Uzaklaştırıldı …yani esmaya hadim olmayan uzaklaştırılır…eksik ilimlilik Alimden uzaklaşmaktır…asiliktir…ruhbanlık bir asiliktir…Şeytan ekberim dedi…ilmim ekmel dedi…ilmini ilahlaştırdı…ilahi ilmin önüne koydu şeytan kendi ilmini… bu kuraldır adl sıfatının sudurunun meyvesi olan bir kuraldır…sünnetullahdır…esmaya hadimlikten uzaklaşan uzaklaştırılır asi ilan edilir cezalandırılır…Hz Adem de şeytan vesvesesini Allahın ilminin önüne koydu…yani ilahlaştırdı şeytanı…yani hukukullahı çiğnedi…ama tevbe etti…
Cuma namazı mı cihad mı
Evet…hürriyet, izzet, şeref ve namusu koruma amacı varsa riba alınmalı ehven-i şerdir…caizdir…ama şartları da hemen düzeltmeye çalışmalı…domuz eti yemeğe mecbur kalan en kısa zamanda nasıl o şartların baskısından kurtulmaya çalışıyorsa…Hukukullah bunu gerektiriyor çünkü…Hukukullah ribanın haramlığını yasaklığını gerektiriyor…ama “denize düşen yılana sarılır..”denilmiş…denize düşülmemeye çalışılmalı …imtihan sahnesi değişince haramlar ehven-i şer olurlar…
Cuma namazı mı cihad mı
Hasta olana şafi sıfatına terslik olduğundan camide kılındığından cuma namazı farz değil…şifa sıfatına tersliğine rağmen ben cumaya giderim diyen hastalığı artarsa vebale girer can bize Allahın emaneti hukukullahı çiğnemiş olur o kişi…biz canımızın bedenimizin sahibi değiliz ki Hukukullahı çiğnemektir bu…Katilde hukukullahı çiğnemiştir affedilir mi…namus içinse evet veya Osmanlı birlik uğruna kardeş katili oldu…ne yapsınlar birliği koruyamazsa moğollar bile saldırmıştı…kilise hemen saldırırdı…
Cuma namazı mı cihad mı…ehven-i şer hangisi…mi
Namus için riba da alınmalı…cuma da terk edilmeli…Üç cuma üstüste kılmayan kafir de denilse ehven-i şer seçilmeli …Kafir olunmaz çünkü….kasıt niyet amellerin özüdür…ve “ameller niyetlere göredir…
Cuma namazı farz-ı ayındır. Farz oluşu Kur’an-ı Kerim, Sünnet ve İcma ile sabittir. Yüce Allah, “Ey inananlar! Cuma günü namaz için çağrı yapıldığında, alışverişi bırakıp hemen Allah’ı anmaya koşun. Eğer bilirseniz bu, sizin için daha hayırlıdır. Namaz kılınınca artık yeryüzüne dağılın ve Allah’ın lütfundan nasibinizi arayın. Allah’ı çok zikredin ki kurtuluşa eresiniz.” (Cum’a, 62/9-10) buyurmakta…yani ticaret için cuma terk edilmemeli ama ehven-şer denilecek bir esmaya hadimlik için terk edilmeli yani iki esma arasında seçim yapmak gerektiğinde terazinin hangi kefesi… ağır basıyorsa onu seç…dünya -ahiret tercihinde de…esmaya hadimliğe de dünya adını verme esma içindir o…mesela bunlar menfaatçi deme…menfaatçilik bir esmaya hadimlikse kınanamaz….ehven-i şerdir o…terazin sağlamsa ehven-i şerri seç toplum kınasa da…Çocuklarını mesleğinde uzman yapmak içinde riba alınır…namus için de alınır…terazi bozuksa teraziye güvenme ama terazi sağlamsa amaç sağlamsa iki esmadan birini rahatın için seçmezsen ehven-i şer gerçekleşir…ben cumamı kılarım kim savaşırsa savaşsın diyeni Allah kendinden uzaklaştırır…zekat vermeyen namazlıyı da uzaklaştırır…hele yetim hakkı yiyenin namazını gösterişe indirger o namaz kıldım sanar…ama beden eğitim kadar bile Allah katında kıymeti yoktur o namazının…zaninin de namazının kıymeti yoktur…en kısa zamanda terk etmezse zinası putu olur…müşrikin namazıdır o namaz artık…münafıklıktır o namaz değildir…
Cuma namazının vacipliğinin şartları var…Esire farz değil…Tansiyon hastalığı bile farzlığının kalkması için yeterlidir… Ehven-i şerri tesbit ederken bu bilgiler göz önünde bulundurulmalı ve niyet halis olmalı…en önemlisi niyet…haramı ehven-i şer’e dönüştürür niyet…Her vasıta niyet ile ve her somut niyet ile iyilik veya kötülük kazanır…Bıçak para dünya menfaati mal makam şöhret…nüfusluluk…niyeti iyi olan için iyi şeylerdir…söhretini kötüye kullananın şöhreti kötüdür…şöhret yalnız başına kötü değil…hırs…hastalık…da kadın sevgisi makam aşkı da işte peygamberler de şöhretliler…makamlı da çok evlilik de yapmış…hastada olmuş babada komutan da siyasetçi de olmuş…Bu gibi iddialar “kadın şeytandır “iddası gibi çarpık iddiadır…peygamberlerin anneleri de kadı şeytan mı…hz Meryem şeytan mı…sorgulamayanlara sapmaları için bu hile bile yeter…Aklı.. secdeli aklı hukukullaha aşık aklı ululayan aklı mihenk taşı bil…ehven-i şerri belirleme de…ilahiyatçılık şartdeğil ehven-işerri sadece ilahiyatçı belirlemez…niyetin önemli tek ve secdeli akıl…