Ayet mi Adalet mi…
Feministlerin şeriate itirazları var…haklı kim…
Ateistlerin şeriate itirazları var…Haklı kim.
Yanlışlarımız var…ayet ayetten bağımsız değil ve ayet esmadan bağımsız değil…esmanın etkisinde aşkında olan eylemleri seç…halleri düşünceleri İnançları duyguları seç…6 yaş kız için evlilik yaşıdır diyen bir fıkıh bir fetva savunulmamalı…hatta çiğnenmeli ateistin feministin itirazları da çiğnenmeli sapığın itirazları da hakkı bulmaksa amaç…esmadır ölçü…ayet hadis esmadan bağımsızlaşırsa 73 fırka oluşur…bir tanesi haktır…esmayı ölçü edinen fırka sadece….esmadır Allahın şeriati…Nuru Muhammedi en ekmel fıtrattır en ekeml akıl ekmel vicdan ekmel tecrübedir….kovma dinden….bunlardır en ekmel aynanın şeriati…şehadetinden Hz Muhammedi kovma…esmayı kovan Allahı kovmuştur…şehadetinden ve ilahı yerleştirmiştir merkeze…
Tarihsellik vardır şartlar tarih evrelerinde değişir…şartlar farklı tefsire sebebtir…Hz Ademin şeriatinde kız kardeşle evlilik vardı…çünkü esmadır ölçü…ayet ölçü değildir Nesh de olur ayet…nesh olan merkez olamaz kural olamaz…”At yetiştir savaş için”der ayet.çünkü esmadır ölçü…ayet şartlara göre tefsir edilmeli…Fıkıh usulümüzde eksiklik var…tefsirler ve fıkıh hatalarla dolmuş…nesh edilmesi gereken fetvalarla dolmuş…işte şu faiz ile ilgili fetvalar…zararllı hale geldi…parasal sistemi sen yönetebiliyorsan ayrıdır fetva yani farklı olmalı…sanki parasal sistemi ümmet elinde tutuyor gibi fetvalar var…ithamlar var…Rahmanın rahmanlığı gölgeleniyor…zaten ümmet faiz fetvalarına itiraz etmekte…kim haklı mı…esmayı merkeze yerleştirenler haklı…ayet değil esmadır ilahi şeriatin ölçüsü diyenler haklı…Allahtan esmadan bağımsız fetva hak olamaz çünkü
Ayet mi Adalet mi…
Evet “miras ayetleri adil midir “diye bir tartışma var ümmette…haklı kim…
“Muhakkak ki Allah, Alîm (hakkıyla bilen)dir, Hakîm (her işi hikmetli olan)dır.”ayetlerle hz Muhammede öğretildi ne yapması gerektiği…yaratıcı esma sahibidir Hz Muhammet o esmalara aynadır…ve ayna olanı gösterir…esmadır ölçü…aynaya düşen esmanın öğretisidir…Hz Ebubekirin zenginliği alkışlandı ama Karunun zenginliği taşlanmış…6 yaşında ki kızla evlenenin evliliği pek alkışlanmamış…gizli bir itirazı hep taşımış bu fetva…kim haklı fakih mi ümmet mi…ümmet alkışlamamış bu fetvayı…çünkü şafi sıfatıyla kavgalı bu fetva…ümmet neden alkışlasın ekmel vicdanı ekmel aklı da sızlatmış bu fetva…ekmel akıl Hz Muhammet demektir ekmel vicdan ekmel fıtrat Hz Muhammedin şubesidir…temsilcisidir…masumluk ismet ihlas hz Muhammedin özellikleridir…esma ise Allahın özellikleridir bunları kovma Allahı kovmuş olursun…peygamberimizin Bedir’i, Uhud’u Hendeği, Tebüğü var….bunlar yoksa bir kişinin hayatında peygamber varisidir deme o kişi için…izin de değil o Hz Muhammedin bari tevbe etse…bir de onlara şefaat makamı verdik biz…din Allahın ve Hz Muhammedin olmaktan çıktı ölçü biz olduk…evliya dedik casuslara bile…
Ayet mi Adalet mi…
Eşitlikte adalet yoktur…hak ettiğini al…miras paylaşımında eşitlikten kaç…
Roma huku seviyesinde olmuş şeriatimiz de…tek ölçü esmadır tek ayna ekmel akıl, ekmel fıtrat ekmel vicdandır yani nuru Muhammedidir…masumluk da peygambeerin özelliğidir…ismet de…Allah iismet sıfatlıyı korumuştur…ihlaslıyı da şeytandan korudum dedi Kur’anda…korunmuş aynaile Kur’an birleşmeli yani…Allah ve Muhammet geçmekte şehadetimiz de…falanın tefsiri falanın fetvası ölçü olamaz…korunmuş akıl vardı Hz Muhammet de…korunmuş ihlas korunmuş vicdan ve kuma gömülen kız çocuklarının çığlığı ona duyuruldu Allah tarafından…peygamberin özellikleridir ölçü…tefsirde ve fıkıhta…fakihi ve müfessiri bu ölçülerle eleştir ki ekmel tefsire erişeşin ekmel fıkha erişesin…
“Miras paylaştırılırken, mirasçı olmayan akrabalar, yetimler ve fakirler de orada hazır bulunuyorlarsa, onlara da bu mirastan bir şeyler verin ve gönüllerini alacak tatlı güzel sözler söyleyin.“(Nisa/8)
“Yetimlerin mallarını haksız yere yiyenler, aslında karınlarına sadece ateş doldurmuş oluyorlar. Onlar pek yakında çılgın alevli bir ateşe gireceklerdir.“(Nisa/10) aman hakkın olmayanı miras diye kapma…
“İşte bunlar Allah’ın belirlediği sınırlardır. Kim Allah’a ve Peygamberi’ne itaat ederse Allah onu, içinde ebedî kalmak üzere altlarından ırmaklar akan cennetlere yerleştirir. İşte en büyük başarı ve kurtuluş budur.”(Nisa/13) Allah sınırlarını esma ile ölçü esmadır …belirler…peygamber neyle mi belirler ekmel akılla ekmel fıtratla ekmel vicdanla ekmel tecrübeyle yani örfle…eğer bir örf kaldırılmışsa ekmel değildir…
“erkek ipek giymesin”ekmel akılla belirlenmiş bir haramdır…
Evet… ipekli elbiseyi giydiği ve altını takındığı takdirde kadına benzemektedir.
Ekmel aklın el Hakime kul aklın da haram koyma hakkı var…esmaya bağımlının ihlaslını da haram koyma hakkı var…İlah olsa da Allah olmak mümkün değil ya…haram koyma kibirlinin hakkı değil sadece…secdeli de haram koyar…”sigara haram”der mi der…hastaneleri sıgara içinler dolduruyor…devlet onun yükünü neden çeksin…ekmel akıl haram koyar…ekmel akıl nuru Muhammedinin bir parçasıdır çünkü…kanun koyar haram koyar…İlim kanun koymak için yeterlidir…alimler icma ile haram koyar…kıyasla da haram koyulur …uydurma din kaynağı şeytan olan dindir…alime peygambere kıymet vermeyenlere inat…”sigara haram”de…hele devlet hastalıktan ücret almıyorsa ….prensip ve ilke koy…el-Hakimdir Allah senden razı olur hikmetli ilkeler koyarsan …esmayı yansıtırsan…
Evet…”Altın ve ipek, erkeklere haram kadınlara helal kılınmıştır. Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm), bir defasında ipekten imal edilmiş bir kumaşı sağına, bir parça altını da sol tarafına bıraktıktan sonra bunlara işaret ederek ‘İşte bu ikisi ümmetimin erkeklerine haramdır.’ dedi (Ebu Dâvud, Libâs 14, No: 4057)
Esma ölçü alınarak icma ile haram -helal koy…örf koy…ama ahirete de cezası var deme…Allah bilir de.nuru Muhammedi ölçü alınarak da haram–helal koy…örf koy…”kadın bakkallık yapamaz”de…”örf koy…kültürü zenginleştir…
Müşrikin haram koymaya yetkisi yok ama secdelinin var…”Kadın bakkal olmaz de…” hassasiyet hikmet ölçülüdür çünkü secdeli ve Allahın yetkilerine gücüne aynadır…esmasını ölçü seçmiş çünkü…Evet…Müşrikler bazı hayvanların yenmesini kendilerince haram sayıyorlardı, Allah da uyarıda bulundu: Kendi yalan beyanlarınızla şu helaldir, bu haramdır demeyin 16/116.
Tartışılmayacak haram yok….ya anlayışımızla ilmi bozduysak demeliyiz…işte haramlığı helalliği tartışılmalı bazı şartlar da faizin…Esma ölçün olsun ama…Müşrikin haddine değil İlmi İslamı tartışmak esmaya secdelilik şart…
Ayet mi Adalet mi…
Esmayı ölçü seç ve tartış…nuru muhammediyiyi…yani ekmel eklı ekmel vicdanı, ekmel fıtrat ekmel örf tecrübe kültür…ilim aynasını seç ve tartış…Allahın halifesisin bunu hakkettiysen tefsiri fıkhı ayıkla…mehdi ol fıkhı ayıkla çünkü fıkıh hatalarla dolmuş…şeriat esmanın ürünüdür tek…Hz Muhammedin de halifesisin …fıkhı ayıkla ekmel akılla ve ihlasla…halifeliğe hak kazan ve ayıkla fıkhı tefsiri…