Amelin kabul oldu mu… Nefs-i mutmeinneye sahibi ol önce
Kabilin kurbanı kabul olmadı…Nefs-i mutmeinneye sahibi olmayanın ameli boşa gider…
Üç aylara girdik elhamdülillah…zekat vermeyenin namazı kabul olmaz…beş şartı var İslamın beşine de aşık ol…değilse hiçbiri kabul olmaz…
Kur’an ayetlerinde her amelin kabul olması, niyet ve salih amel olmak üzere iki şarta bağlanmıştır.
Amelin kabul oldu mu
Ramazanla bitiyorsa orucun ….orucun kabul olmaz oruca aşık mısın…aşkın yoksa oruca orucun salih değil…oruç var oruç var…
Amelin kabul oldu mu
Bir Kudsi hadiste Cenâb-ı Hak kuluna şu soruyu soruyor:
“Sen benim yolumda herhangi bir dostu dost edindin mi? Her hangi bir düşmana benim için düşmanlık güttün mü? “(İhya 2.cilt:394,Tuğra Neşriyat yayını)
Allah dostlarına müşrik diyenler çoğaldı günümde…Kibirli diyenler çoğaldı…ama adl sıfatının penceresinden bak…Secdelinin BEN demesiyle secdesizin ben demesi farklıdır…Şeytanın ben demesi şirk ve kibirdir ama hz Adem Allahı ulular ben derken de…secdeli egosuzdur…ben sen ayrımı ayna ve görülen ayrımı için…Ben ego belirtisi değil…
Amelin kabul oldu mu
Nefs-i mutmainneye sahib olanların ego ille şirk ile kibir ile ilişkilendirilmesi kasıtlıdır…kimya zekası olan bunu red eder…
Zekata aşık olmayan bilsin ki namaza da aşık değil işte sabah namazında camiler yarım saf…
İşte ayet… “Yazıklar olsun o namaz kılanlara ki onlar kıldıkları namazda gafildirler” (Maun/ 4.5.6)
Amelin kabul oldu mu
Regaib gecesi ummandır ama kime nefs-i mutmainneye erişene…Kur’an sadece onlar için ummman…diğerlerine bir kovalık su…Kur’an anlaşılır diyen adl sıfatının penceresinden bak….nefs-i mutmainne sahibi kadar kim anlar Kur’anı…kimya zekan yok senin…metamatik zekan da yok…sen de anlarsın de ama nefsin bir baksa bir kovalık suyu nasıl durdursun Kur’an sana ama Kur’an bir umman…
Amelin kabul oldu mu
evet… amel kötü ve çirkin işlerden olmamalıdır. Buna göre insanın yaptığı hiçbir kötü iş kabul olmayacaktır. Elbette iyi ve salih amelden maksat, amelin kendisinin iyi ve güzel bir iş olmasıdır; insan o ameli kötü bir şekilde yerine getirse bile. Zira bazen insan bazı içsel ve dışsal nedenlerden ötürü ameli olması gerektiği layık bir şekilde yapamaz ve amelinin eksiklikleri olur. Ama amelin kendisi iyi olduğu için kabul edilir…
Evet…Kur’an ayetlerinde amellerin kabulüne engel olan unsurlar var
1. Şirk: Şahsın salih amel sırasında Allah’tan başkasını da araya sokmasıdır. Kur’an’a göre böyle bir amel salih olsa bile, makbul olmamakla birlikte doğru da değildir ve batıl bir ameldir.
2. Riya: Riya, amelin halkın göreceği bir şekilde yapılması ve ona karşı hayırlı amel zannında bulunulmasına çalışılmasıdır. Yüce Allah bazı Kur’an ayetlerinde riyayı salih amelin batıl olmasının nedeni saymıştır (Bakara 264-266). “İhbat” insanın iyi amellerinin neticesinin yok olması manasındadır; yani salih amel tüm değerine rağmen hiçbir olumlu ve yapıcı sonuç ortaya çıkarmayacaktır ve insanı Allah’a doğru yükseltip yakınlaştırmayacaktır. Bu bakımdan fail ve fiil değersiz bir hale gelmektedir. Yüce Allah, amellerini riyaya bulamamaları hususunda müminleri uyarmaktadır
Amelin kabul oldu mu
Peygamberimizi postacı konumuna indirgeyen…ve evliya ullaha müşrik diyen…Amelin kabul oldu mu…Şirk nefs-i mutmainneye sahib kulla alakalandırılamaz…ateşle su gibidir ikisi kimya zekan yok senin…
Kibir Allaha karşı olanın halidir secdeliye kibirli dedin…secde ile kibir nasıl bağdaşır…Peygamberimiz şefaat makamının sahibidir demek Allahı ululamaktır…Vahdettir…şefaat ve aracılık egoya hadimse putçuluktur…eksi iki ile artı iki aynı kıymette mi matematiksel zekan yok senin…vahdetle şirki ayıramazsın sen…önce matematiksel zekaya sahib ol sonra tevhidi anlamaya gayret et…euzusuzsun egolusun şeytanın yönünü yön seçmişsin…ileri gittikçe sen Allahtan kaçmış olursun…ama yönü peygambere olan bir adım bile atsa senden Allaha yakın …geri vitestesin sen…Önce tevhidi anla…Allaha yakınlıkta ekmel olanlar da esmaya hadimliği aşkı ekmel olanlar …güneşe yakın yıldızlar gibidir…Kilise müşrik ama oğulluk sıfatı diye bir sıfat mümkün değil ama şefaat makamı diye bir makam ise ödüldür…adl sıfatlı ödül verir…oğul inancı esmaya ters…ama şefaat inancı ters değil…şirk nedir anla önce…suya su katsan şirk olmaz göl olur…ama göle bir kova zehir döksen göl zehirli su olur ama Kimya zekan yok senin …sen şirki nasıl anlayasın…eksik zekan var …ekmel zekan yok…hükmünün kanaatinin de eksik olması mukadder…
Evet…Amelin kabul oldu mu…su içtiği kuyuya pisleyen biri gibi geri zekalılık içinde olan halinde olan Amelin kabul oldu mu sanıyorsun…komşunun ırzında malında gözün varsa Amelin kabul olmaz…nefs-i mutmainneye sahib ol önce…