Darlıkla ve bollukla imtihan edileceksin…Allah Hakim sıfatlı…
Külli irade bu…Darlıkla ve bollukla imtihan edileceksin…çünkü Allah Hakim sıfatlı…
Hukukullahın gereği bu…Darlıkla ve bollukla imtihan edileceksin…çünkü Allah Hakim sıfatlı…
Esmanın gereği bu…Darlıkla ve bollukla imtihan edileceksin…çünkü Allah Hakim sıfatlı…
Ben çektim evlatlarım çekmesin desen de sünnetullah belli…Darlıkla ve bollukla imtihan edileceksin…çünkü Allah Hakim sıfatlı…
Evet…hz Ademden beri insanın gözünde yaş var…çünkü Allah adl sıfatlı ve beşer şaşıyor şaşınca da cezalar akıyor…akmasa da damlıyor…ehven olanı seçmeye şaşmamaya çalışmalıyız…ruhban acemi doktora benzer…İslam fıkhının gereği bu eskilerin uygulaması bu der …yani taklitçidir ani papağandır…ama pağanlıkla doktorluk olmaz…şifa sağlanmaz tecrübeler ışığında ehven olanı aramalı…İslam fıkhında her konuda iki görüsün oluşu bundan mesela bazı alimlernesih–mensuh yok der bazıları var der…ehveni arayıştır bu ve mezhebler tarikatler bu arayışla oluştu…ehveni arayışa başlama noktası iki vahiydir…veya iki rivayettir… iki zıt vahiy varsa..veya iki zıt nakil varsa rivayet varsa… ehveni bulmak zordur…iki esma arasındadır bu durumda ehven ve mezheb kaçnılmazdır…iki görüş kaçınılmazdır…DNA yı bozmadan ehven bu demeli müçtehid yani secdeli akıl…bu din uydurmak değildir bu secdesizlik de değildir bu asilik de değildir…Secdeli akla kalır iş…mesela kan abdesti bozar mı tartışmasınd iki ayrı rivayet var…iki zıt algı var…Peygamber kadına eli değdiği için mi abdest aldı kandan dolayı mı…secdeli akıl ikisini de red edemez asilik olur redederse…ve uydurma deme bu dine…secdesizlik deme asilik de deme…Kaş yaparken göz çıkarmak da deme…yarım doktorluk da deme kader de..hastayı kazansan da kaybetsen de…
Evet…cuma namazı mı cihad mı…bu ikilem oluştuğunda da ehveni arayan akıl secdeliyse asilik bu deme uydurulmuş din bu deme …ruhban bu bu müçtehid değil de deme…İki görüş var de doktorun niyeti hastayı kurtarmaksa asi hain hilekar deme…Yarım doktor candan yarım secdeli akıl ise dinden eder…secdesinde eksiklik varsa asidir…aklında yeterli donanım yoksa cahil doktora benzer o…Hastayı kurtarmak da kazanmak da kader değil ehveni yakalayamamaktandır… Tecrübeler ışığında doktorluk yeteneğini de konuşturması halinde …hastanın kurtulması veya kazanılması tıp ilminin mucizesidir…başarısıdır…din ilmi de tıp ilmi de aynı kurallara tabidir çünkü ikisi de ilim tıp ilmini bilmek yetmez adam papağansa taklitçiyse…yeni bir tcrübeye cesareti yoksa…bu mezhebi ilahlaştırmaktır…ruhbanlıktır…çalışmayı ilahlaştırma adl sıfatının yanın da başarıyı etkileyen Latif kapısı ve Vehhab kapısı da var…Mesela ribayı savaşmak için kullandı Osmanlı ehven-i şerdir adl sıfatı penceresinden değerlendirirsek ama ribadan kaçtı diye Latif kapısından yardımlar da gelebilirdi…vehhab kapısından da…yani ehven-i şer kuralını da ilahlaştırma…bazen çiğne…nesih-mensuh yoktur fikrini de ilahlaştırma bazen çiğne belki latif kapısı açılır bu sebeble…iki esma arasında ehven ararken bir esmaya kanatince asi ol belki ehvenlik asiliktedir…Osmanlı savaşı kaybetmek pahasına ribadan kaçsaydı…ölecek haldeki adam domuz etinden kaçsaydı…daha ehven bir gıda latif kapısınndan veya vehhab kapısından gelebilirdi…hz Meryeme gelen sofralar gibi…mümkün bu…Ne ehven-i şer kuralını ilahlaştır ne de çalışmazsan vermez kuralını Musa Olana ASA verilir çalışmasa da verilir…masum olana vahiy veriliyor…dedi Kur’an…Vehhab sıfatı da var Allahın iki esma arasında ehven ararken kimin yanıldığını kader söyler…Kimse bulamaz ama ehveni arayan bu emeğinden dolayı mükafat alır yanılsa da…Osmanlı o faizi almasaydı belki dini uyanışa sebeb olacaktı…Irkçılık ateşi sönecekti belki…Kader söyler yanılanı…çalışmazsan acından ölürsünüz demişti yetimler amcaları ama o yetimler köyümüzün en zengini oldular az gayretlerini Allah berektlendirdi…ama çok çalışanlar açlar….ben kısa ömrümde bu ve benzeri şeylere şahid oldum…ilahlaştırma mezhebini e görüşlerini kader söyler kmin yanıldığını…İslam ümmeti Musa değil Asa verilmedi…Latif kapısının anahtarı ihlastır…İhlaslı olana ASA verilir…ateş söner ihlaslı için hz İbrahime söndü…adl sıfatının kapısına ise çalışmak anahtar…teknolojiye hadimlik gerek ama para yok uzman yok…adl kapısı da kapalı gibi Vehhab kapısı ise dua ister açılmak için anahtarı dua…ama camiler sabah namazlarında duanın en kabul saatlerinde bom boş…İşimiz kahır kapısına kaldıysa vah kahır kapısı şiir yazdırır…uğur arayan imdat arayan tevbe kapısına gitsin kahrın zayi olması Tevvabın kapısında”Nûr istiyoruz… Sen bize yangın veriyorsun!
‘Yandık! ‘diyoruz… Boğmaya kan gönderiyorsun!” biçarelerin felahı Tevvabın kapısında helalleşmeli herkes…minarelerden selalar okunması yetmez…
Darlıkla ve bollukla imtihan edileceksin…Allah Hakim sıfatlı…
Darlık sabır kapısının bereketini almamız içindir aşk sabır gerektirir asi olma sabret aşık isen aşkımızın mertebesi belli olmazdı darlıkla imtihan Hakim sıfatının sudurunun ürünüdür…”ondan gelen hoştur bize…”canandan gelen hoştur bize…yardan gelen hoştur bize…demiş oluyoruz sabırla…sabır aşkın meyvesidir..Allahı kaybetmeme uğruna her şeyi kaybetmektir sabır…Boluk şükür için aşık isen şımarma böbürlenme sadece şükret…zekatlar ver o bolluğun nevinden …
İşte ayet…”Andolsun ki sizi biraz korku ve açlıkla; mallardan, canlardan ve ürünlerden eksiltmekle sınayacağız. Sabredenleri müjdele!”(Bakara/155) bu ayetten bir sünnetullah öğreniyoruz…”darlıkla imtihan kaderdir…külli irade değişmez…Hakim sıfatnı sudurunun oluşturduğu bir sünnetullahtır…Kan dökücülük ve sonuç olarak gözün yaş dökmesi…Düşenin dostunun olmaması” …dost Allah “öğretisi içindir hep bu yaşananlar…ve hikmetlidir…
Darlıkla imtihan kaderdir külli iradenin işidir…tarih bunu söyler kaderler bunu söyler…varlıkla imtihan darlıkla imtihandan zordur …da denilmiş.Hikmetin gereğidir darlık da bolluk da “Yaşadıklarımız Allahtan başka dostum yok dedirtir”
Varlık imtihanı hz Ebu bekir olmayı gerektirir Karun olan var…Hz Ömer olmayı gerektirir…şehit oldu adil olduğundan hz Ömer…Firavun olanlar var makam sahibi olduğunda…adalettin gereğiydi İranın fethi…Esmaya hadim olanın hakkıdır fethetmek …fetihle gizli zulümleri de silmek…Nice haksız kazancın engin tikleri vardı o devirde İranda…nice dolandırıcı..nice zani fetihler bu asilikleri yıkayıp temizledi…Hakkeden hakkettiğini yaşar…Adil düzen bunu ister hz Ömer ilahi adaletin gereğini yaptı ama ırkçı iranlı şehit etti…ırkçı Allahın adaletinin düşmanıdır razı olmaz Allahın adaletinden…adaletin kestiği parmak acımaz demez ırkçı ırkıma zarar verdi Ömer dedi ve şehit etti…camiler de tekin değil…hz Ömer olanlara…