Evet esması zahir…
Allah kendini hissettirir …görmüş gibi olursun…Evet esması zahir…
Evet esması zahir…
Rızık veren o…Vasıtalar rızık hazırlamaktan acizler…akıl derki rızkın kaynağı bunlar değil çünkü iradeleri niyetleri yok …ilimleri de yok…
Şifa veren o …ilacın böyle bir ilmi yok ve niyeti yok …Allah hazinesinden koydu arayıp bulmak insandan …
İlmin kaynağı sadece Allah…sahibi sadece Allah…
Rahmetin kaynağı sadece Allah bebekli annenin göğsüne süt onun dilemesiyle doluyor…
Adaletin kaynağı o…dünyada sadece bir kısmı gerçekleşiyor…bu durum ise ahiretin varlığına delildir…
Evet esması zahir…
İnsan iki vücutlu aklında gözü var ayakları var…kulağı var…beden gözlü kalp de gözlü beden gözü için güneş var akıl gözü için de var…hz Ademden beri manevi güneş var bu manevi güneşten yararlanmaya davet etti peygamberler ve varisleri…mağarandan çık dediler…yani…
Evet esması zahir…
Zatı batın ama esması zahir…Maddi bedenimiz manevi bedenimize bağlı…ölüyü kadavra yap acı çekmez…acıkmaz susamaz beslenmez…manevi bedenim yok deme…madde manaya bağlıdır…değilse ayna olamazdı…ilme hikmete şefkate…kahra lütfa…
Evet esması zahir…
Kalp için hadiste diyor ki, “Kalp nasıl olursa, diğer azalar da öyle olur”.madde aynalık yapıyor manaya…
Miraçda efendimiz İsm-i Azâm’a mazhardı. Değil Burak’ın, Cebrail’in dahi ulaşamayacağı merkezlere ulaştı…madde manaya bir bağla bağlı…mekandan ve zamandan münezzehtir Allah…ve zatında var olan her hali her eylemi her fikri bir yarattığı maddeye verir o madde artık aynadır …
Dünyaya midemizle bağlandık aklımzla mana dünyasına bağlandık…
Manevi bedenimiz olmasaydı rüya göremezdik…
Zahir batın ile tamamlanır…akıl derki batın var…bu zahirin kaynağı var…insanın da eylem hal ve fikirlerinin kaynağı manevi bedenidir…işte maddi been gibi manevi beden de beslenmeye güçlenmeye kemale muhtaç…”Hamdım yandım piştim elhamdü lillah dedi mevlana…
Evet…hayattan göbekle beslndik ana rahminde ancak kalpte hayat yaşanırsa kemal olur…maddi vemanevi iki iki yönümüz de beslenmiş olur hayatla esmayla esmayla göbek bağı oluştur akıl arasında kemalat oluşsun…mana yönün eksiktir değilse…sen şu maddi yönünle kıymetli değilsin arının kıymeti bal yapmasında insanın kıymeti ihlasında…
Namazda maddi şekiller mana ile birleşince kamil olur…Ellerimizi bağladığımızda ne duası ediyoruz? “Biz, ancak sana kulluk eder, senden yardım dileriz”…diyoruz…bir de fatihayı okuyarak dilimize de bunu söyletiyoruz….
Birlik akıl ve mide bağı iledir…aile mide ve akıl bağı ile güçlenir…erkek param benim param derse…mide bağı yok olur…çocuğun açsa doyur…bu da yetmez aklınla eğit…kltürümüzü aktar…değilse o aile yıkılır …devlet de beka istiyorsa askerinin hem midesini hem aklını beslemeli…İman bağı yoksa ihtilalci bir ordu oluşur…akıl bağı yoksa yani…amaç hedef bağı yoksa…veya farklılaşmışsa…
Hafız ne demek? Koruyucu demek…aklını beslemediğin devlet midesini beslemediğin devlet yıkılır…yani tarım çok önemli…ekonomi çok önemli..Hz Haticenin malı hz Ebu bekrin malı hz Osmanın malı çok önemli…sadece manevi vücut kemalata yetseydi…peygamber onların mallarına müracaat etmezdi…ihlas çok önemli…ihlas hz Musaya verilen asa kadar önemli..hz Nuha verilen gemi kadar önemli…İhlaslılık esmaya hadimliliktir…marifeti olmayan ihlası evgiden ibaret sanar…esmaya hadim olur Allahı seven…Allahı sevdiğini sanan ihlaslı değil…seviyor da değil…o Allahı bilmiyor …O cahil cahilin sevgisi ise ihlas değil…hadim ol esmasına Allahın…esmaya hadimliğin kadar ihlaslısın silah sanayi edinmek o ilim de manevi bedenidir devletin…adalet duygusu da manevi bedenidir devletin…ve ailenin yani her birliğin …birlik manevi bedeniyle ve maddi bedeniyle birlik olmaktır…iyi günde kötü günde birlikte azim gerekir…aileler tuz ekmğe razı olmalı ama birliklerini bozmamalı…devlet de…
Evet esması zahir…onu hissetmeyen yok…esmasının etkilerini inkar mümkün de değil…ama esmasının tamamından galif olanlar bazı esmaları doğaya verirler…esma bilgisi doğanın ilimli olmadığını iradeli olmadığını ama ilmin iradenin gerekliliğini şuurlu bir varlığın varlığını haykırıyor…
Evet esması zahir…etkileri zahir…doğaya ise eksik esma yüklenir …bir ağacın verdiğim rızkın kaynağı değilim diye haykırdığı gibi doğa da haykırır bu etkilerin kaynağı ben değilim diye ve aklı gerçek İlaha eriştirir…
Marifetullahı eksik olana cahil der kur’an cahiliye arabı cahildi…akletmezdi…bu etkilerin kaynağını bilmezdi dr…ataist deist müşrik olmanın sebebi budur der Kur’an ve bu varlığın ilahlığı sadece Allahın hakkıdır der…Kur’an…varlıktaki bütün etkilerin kaynağını Allahı tanıtı…Ateş hz İbrahimi yakmadı der…Hz Hızırdan da bahseder…bu varlıkta vaki olan her olayı ele alır ve kaynağı Allahtır der…vahdeti sunar insanlığa…Marifetullah yani ilah kime denmeli özellikleri neler olmalı şahid olduğumuz bu etkilerin kaynağı kim…Evet esması zahir…etkileri zahir…marifetullala beslenme eksikse doğa tanrı der akıl…hatta ilacı şafi sanar…