Tecellileri oku…
Enecilerin sürekli cezalandırıldığı, Allaha hadim olanların sürekli ödüllendirildiği bir varlık bu varlık… Çünkü Bu varlık Allahın. Secdeli olsaydı tevbeli olsaydı şeytan yaşadıklarını yaşamazdı… der Kur’an.
Tecellileri oku…
“Zina ve bina için kıyamet alemeti…” denilmiş. Tecellileri okusaydık aynı şeyi söylerdik. Enesi için cima edene zani denilir… Evler ene içinse zinadan farkı ne… Ha zina etmiş sevinmişsin ha bina sahibi olmuş sevinmişsin… Ya sorguda sevine bilecek misin? Allah sorgulayacak çünkü ilah… İlah değilsin sorgudan kurtulamazsın… Tek ilah af ederse… kurtuluşun var.
Tecellileri oku…
Kur’anda kıyamet alametleri yok, bunlar uydurmadır diyen hikmetsizsin Kur’anı anlaman mümkün değil. Zina kıyamet sebep olabilecek bir suç bu varlık da bina da eneye vasıta ise…
Tecellileri oku…
Esmanın tefsiridir Kur’an… Hadis icma… kıyas… Tefsir fıkıh… Tarih kimya fizik coğrafya… Tecellileri okumak için oku Kur’anı… hadisi… yani marifetullah için oku… ne okursan…
Tecellileri oku…
Marifetullah için oku ne okursan… vasıtadır her okuduğun. Vasıta et her okuduğunu. Vasıta edersen zikir olur her okuduğun…Tarikatlerin zikri esma değil mi? Sen tarihci tarihde oku esmayı sana Allah coğrafya öğretmişse sorumluluğun müritten fazla coğrafyada da esma vardı okudun mu?. Tecellileri oku.
Tecellileri oku…
Marifetullahı öğrenmektir Allahın izharı.gafilsin okumadıkça
Tecellileri oku…
Hz İsaya oğul dedin bak… İlah tekdir, aile değil…
Tecellileri oku…
Hz Ademin babası var dedin… Evrimi savundun bak… Reankarnasyoncu oldun bak… Onun gücü sınırsızken… “evrime çocuğa ihtiyacı yok..” de ama demedin. Evrime ve reankarnosyana muhtaç ettin onu. “Ol” emri yetmez mi? Hikmeti ne neden oğul edinsin hikmeti ne neden evrim gereksin… Kâmil yaratması için… Neden reankarnasyon gereksin… Hikmetsizsin…
Tecellileri oku…
kainattaki küçük bir yaprağın kımıldaması bile, bir ismin riyasetinde ve eşliğinde cereyan ediyor. Eşyanın hakikati, Allah’ın isimlerinin tecellisinden ibarettir. Bütün maddi kalıp ve formatlar,tecellilerin elbise ve ambalajları hükmünde
Tecellileri oku…
Nasıl ressamlığa kabiliyetli olan birisi resim kabiliyetini göstermek için önce resim yapar, sonra da o resimleri sergilemek için bir sergi salonu açarsa, aynı şekilde Allah’ın her bir ismi de kendi hüküm ve manasını görmek ve göstermek ister
Tecellileri oku…
“Her şeyde, hattâ en çirkin görünen şeylerde, hakikî bir hüsün ciheti vardır…”
Tecellileri oku…
Eşyanın mülk yüzü sebeplerin, zıtların, kıyasların, cüzi bazı çirkin ve şerlerin, nispi emirlerin, mertebe ve derecelerin cevelan ettiği renkli yüzüdür. Bu yüzden Cenab-ı Hakk’ın izzet ve kemaline uygun olmayan bazı haller ve durumlar olduğundan, Allah bu haller ile temasta görünüyor olmamak için araya sebepleri koymuştur…
Tecellileri oku…
Eşyanın meleküt yüzü, yani her şeyin hakiki ve iç yüzü ise aynanın parlak yüzü gibidir. Bu yüzde her şey şeffaf ve güzeldir. Zıtlar yoktur. Mesela, çirkin ve güzel diye bir şey yoktur, her şey güzeldir
Şerri yaratmak şer değil, şerri kesbetmek, işlemek şerdir.
Tecellileri oku…
İnsandaki kesp, yani cüzi seçme yeteneği kainattaki muhteşem kurgunun içinde bir cüzdür, bir parçacıktır. Bu muhteşem kurgu içinde hayır galipken, gidip az ve vehmi olan şerri seçmek ve ona yönelmek bu kurgu ve düzen içinde özel bir tercih ve özel bir seçim oluyor , sorumluluk tamamen bu tercihi yapan kişiye ait…
Tecellileri oku…
İnsanın fıtrat olarak günah işlemeye müsait bir mahiyette yaratılması ile kişiyi zorla günaha sokmak manası farklıdır. Gaffar ismi günahları işlemeye müsait bir fıtratı talep ediyor, yoksa bir insanın iradesini ipotek altına alarak zorla günah işlemesini talep etmiyor.