Ölümsüzlük… Sadece Allah’a mahsustur…”(Ey Nebim!) Gerçek şu ki, elbette Sen de öleceksin, onlar da öleceklerdir.” (zümer/30) “Huvel baki…” yazardı mezar taşlarında eskiden.
Kıyamet günü ölümü tatmayan yaratılmış kalmayacak… Hz İsanın göğe çekildiğini iddia edenler de kıyamet günü her varlığın ölümü tatmış olacağına inansın. “Göğe çekilmiş midir bu aykırı değil Kur’ana…
Kırklar yediler gavslar da ölümü tadıcılardandır… “Huvel BAKİ…” İlaha mahsus bir özelliktir ölümsüzlük… “Ölüm bize ne uzak bize ne yakın ölüm. Ölümsüzlüğü tattık bize ne yapsın ölüm” demiş Erdem Bayazıt… Bu iddiaya yorum elzem, kapsam koymak elzem… Allaha teslim olmak.. Allaha karşısın, hiç olmak itaatte, önde olmak övülmüş bu ifade de… Ayete utumludur…
“Allah yolunda öldürülenler için “ölüler” demeyin. Hayır, onlar diridirler, fakat siz bilemezsiniz.”(2/154) İradesini malını canın makamını Allaha teslim edenler ölümsüz…de…ama kıyamet günü son gündür herkes ölümü tadack çünkü Ashabı Kehf de…uyutuldu ama öldürüldü sonra… Ölümleri kıyamete kadar geciktiriyor Allah. Ama ölümü mutlaka tadacak yaratılanlar…
Hz İsa’dan miras geçti bize ilahlık vasfı der papazlar ve ölümsüzlüklerini iddia ederler… Ama “Baki tek o…” der Kur’an…”“Ki böylece (O da) günahlarınızı bağışlasın ve sizi adı konulmuş bir ecele (belirlenmiş bir süreye) kadar erteleyip (yaşatsın) . Elbette Allah’ın (takdir ettiği) eceli (ölüm vaktiniz) geldiği zaman, o (asla) ertelenmeyecektir. (Keşke) Bir bilmiş olsaydınız (ve düşünseydiniz!) “(Nuh /4)
Ecel gecikmez ama ashabı Kehfi öldü sandı insanlar… Ecel kıyamete kadar ertelenir mi? Ertelenir… Kur’an buna itira etmez.ama BAKİ TEK ALLAHTIR… Ölümsüzlük sadece ilah özelliğidir… Kur’ana göre…
Hz İsa da ölümü tadacaktır… Çünkü ilah değil… der Kur’an işte Meryem suresi… bunu söyler bize”
29 – فَأَشَارَتْ إِلَيْهِ “Bunun üzerine ona işaret etti.”
“Onunla konuşun” diye İsa’ya işaret etti.
قَالُوا كَيْفَ نُكَلِّمُ مَن كَانَ فِي الْمَهْدِ صَبِيًّا “Dediler: Beşikteki bir çocukla nasıl konuşuruz?”
Beşikteki çocukla akıllı birinin konuştuğuna hiç şahit olmadık.
3ّ0 – قَالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ “(İsa) dedi: Şüphesiz ben Allah’ın kuluyum.” Allahu Teâlâ O’nu bu şekilde konuşturdu. Bunda, O’nun rububiyetini iddia edenlere bir red vardır.
آتَانِيَ الْكِتَابَ “O bana kitabı verdi.”
Kitaptan murat, İncildir.
وَجَعَلَنِي نَبِيًّا “Ve beni bir peygamber kıldı.”
31 – وَجَعَلَنِي مُبَارَكًا أَيْنَ مَا كُنتُ “Nerede olursam olayım beni mübarek kıldı.”
Beni çok faydalı, hayrı öğreten biri yaptı.
“Beni bir peygamber kıldı….” ifadesinde ve devamında fiilin geçmiş zaman sığasıyla söylenmesi,
– Ya, bunun ilâhî kaderde böyle takdir edilmesinden,
– Veya vukuu muhakkak olan şeylerin sanki vâki gibi anlatılmasındandır.
Denildi ki: Allah O’nun aklını kâmil yaptı ve daha çocukken peygamber kıldı.
وَأَوْصَانِي بِالصَّلَاةِ وَالزَّكَاةِ مَا دُمْتُ حَيًّا “Hayatta bulunduğum müddetçe namazla ve zekatla emretti.” Zekâttan murat malın zekâtı olabilir. Buna göre, imkânı olduğunda zekâtla mükellef kılınmıştır. Veya nefsini rezil şeylerden temiz kılmakla emredilmiştir.
32 – وَبَرًّا بِوَالِدَتِي “Beni anneme hürmetkâr kıldı.”
وَلَمْ يَجْعَلْنِي جَبَّارًا شَقِيًّا “Ve beni zorba – isyankar yapmadı.”
33 – وَالسَّلَامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدتُّ وَيَوْمَ أَمُوتُ وَيَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا “Ve doğduğum gün, öleceğim gün ve dirileceğim gün bana selam olsun.”Hz. Yahya hakkında da benzeri ifadeler geçmişti.
“Selâm” ifadesinin elif-lâmlı gelmesi, “selâm” denildiğinde hatıra gelen manayı bildirmesi içindir. Ama daha da zahir olan, selam cinsini (her türlü selâmı) göstermesidir.
Bunda, Hz. İsanın düşmanlarına bir tariz vardır. Çünkü her türlü selâmı kendisi için kılınca, selâmın zıddının da düşmanlarına olmasını tariz yoluyla söylemiş olmaktadır. Benzeri bir tarizi şu ayette görürüz: “Selam, hüdaya uyanlara olsun.” (Taha, 47)…(Prof.Dr. Şadi Eren)
İnsan çok mükemmeldir çünkü yaratıcısı sınırsız güce sahip…dilerse…”iğne deliğinden deveyi geçirir mi…” deseler geçirir de… İnsanı mükemmel göster der kur’an Çünkü insanı mükemmel göstermemek de ilaha sınır koymaktır… Yani ilahsızlıktır… Çünkü ilaha sınır yoktur… Ama aynı Kur’an ilah özelliği vermeyi de yasaklar…
Sadece “ALLAH BAKİ…” der Kur’an. Beşerin ölümsüzlüğü kıyamete kadardır… HADİ isminin bir tecellisi bu… Yani “Siz onları ölü sanmayın ” uyarısı da var aynı Kur’anda… Yani Hidayet görevlileri unutulmuyor… Kıyamete kadar da unutulmayacak…
Hidayete vasıta olacaklar bazı kullar kıyamete kadar… Her asra ışık olacak kullar da yaratmıştır yüce Allah… Evliya saymış HADİ sıfatına… Vasıta kıldığı bu kullarını…. Kırklar yediler de yaratmış yüce Allah… Bu HADİ sıfatının bir tecellisidir…